Media Markt'dan mağazasından aldığım 2 yıllık garantili ürünü 2.499 TL fiyatına satın aldım. Satış sonrası kaza sonucu su temasına mağdur kaldı. Bu sebep ile ürün Casper Garantisi ile Casper Teknik servisine gönderildi. Servis sorun için şahsımdan 1.520 TL hasar masrafı çıkardı. Garanti kapsamında olmasına rağmen kişisel sorun olduğu için yapılması ve onarım yapılması için 1.520TL ödeme gerçekleştirdim.
Telefonum 1 ay dan fazla onarımda kaldı. Geri geldiğinde değiştirilen ürünlerin ayıplı ürün olduğunu teşhis ettim sorunu düzeltmeleri için yeniden Casper teknik servise gönderdim. Teknik servis sorunu bulup yazılımsal olduğunu düzelttiğini dile getirerek şahsıma geri 1 aydan usun sürede gönderdi. Telefon elime ulaştığında aynı gün içerisinde yine aynı sorunların devam ettiğini görerek 3. kere düzeltmelerini istedim. Bu sefer bir sorun bulamadıklarını dile getirerek telefonu şahsıma ayıplı olarak gönderdiler. Bu nedenle onarımda ayıplı ürün kullandığı ve kullanmakta olduğum telefonu onarmadıkları için telefonlarını iade ederek paramın geri şahsıma iade edilmesini tüketici hakları hakem heyetine başvuru yaparak istedim.
Hakem heyeti çalışanların kuralları doğrultusunda beni yönlendirdiler. Ben Casper'dan tüm paramı almak isterken hakem heyeti görevlileri satıcı Media Markt diye ondan almam gerektiğini dile getirdi. Önce telefon iade etmemem gerektiği söylendi Bunun için Dilekçe doldurttular. Daha sonra yazı yazarak onarım için olan Casper ödemesi için yazı yazmam gerektiği söylendi. Media markt için sonuç iade alınabilir olarak çıktı. Hakem heyetinden iade edebilir paranı alabilirsin diye şahsıma haber verildi. Bende telefonu iade ettim ve aynı gün içinde tüketici haklarının söylediği gibi Casper için yazı yazmak için gittim yazılacak usulü ile söyledikleri gibi doldurdum. Karar 18.11.2020 tarihinde çıkmış. Şahsıma gönderilmemiştir. Şahsım yasakların azalmasıyla beraber 24.05.2021 tarihinde olayı öğrenmek için kaymakamlığa gitmiş ve sonucu bu tarihte öğrenmiştir. İtiraz etme hakkımı kullanmak istediğimde benden 368,60TL ödeme istendi. Bunu ödeyecek param olmadığı için itiraz dilekçemi işleme almadılar.
Hakem heyetinin incelemesiz, bilgisizce karar verdiğini elime ulaşan kararda gördüm. Bunu okuduktan sonra hakem heyeti sorumlusunun Mersin Mezitli kaymakamı Ahmet Erdoğdu olduğunu öğrendim ve kaymakamla görüşmek için Açık Kapı aracılığıyla sıra aldım.
26.056.2021 tarihinde öğlen arasında yukarıda geçen durumu anlattım. Kendisi hakem heyetinin doğru karar verdiğini savunduğunu fakat dilekçeleri şahsımın yanlış zamanda yazdığını dile getirdi. Telefonu iade etmemem gerektiğini inceleme yapılması gerektiğini söyledi. Şahsıma da tüketici hakları personelleri tam tersini yaptırarak önce telefonumu teslim ettirdiler. Şimdi hakem heyeti hatalı yönlendirmesi sonucu 1.520 TL mağduriyet yaşamaktayım.
Bu durumda beni mağdur bırakan kişilerden şikayetçi olmak ve şahsıma para iadesinin yapılması için Cimer'e 26.05.2020 tarihinde yazı gönderdim. Bakalım sonucu ne olacak.
0 Yorumlar
Konu içeriğiyle alakalı bir yorum yaptığınızdan emin olunuz.