Popüler

6/recent/ticker-posts

Tomb Raider 2013 - Bitti - Eleştiri

Tomb Raider 2013 - Bitti - Eleştiri

    Macerası akıcı olan bir oyundu ve açıkçası korku gerilim macera gibi bir çok şey içerisinde barındırsa da bana oyun boyunca yaşattırdığı bunlar değildi. Oyun boyunca komedi ve sinirlenme duygusu yaşadım. Öncelikle oynadığım bilgisayarda oyunun kontrolü düzgün çalışmıyordu. Açıkçası  Lara düz yürüyemiyordu. Oyunun çoğunu sürünerek ilerledim. "E" tuşu basılı tutmama rağmen işlemiyordu. Başka oyunlarda sorun yok iken bu oyunda beni çıldırttı elbette. Oyunu da bir çok şey yanlış giderken bitirdim ve bir köşeye bıraktım.

Oyunun Sevmediğim Yanları Nelerdi?

    Oyunun sevmediğim yanı yönlendirmesinin olmaması yani ara sahneye giriyor. Bu ara sahne bitiminde çıktığını söylemiyor. Benden hareket bekliyor bende sahne bitse de oyuna devam etsem diye beklerken ara sahnede Lara ölünce yeniden aynı sahneye geçiyor ve o anda anlıyorsun orada sana bıraktığını ve buda sinir bozucu bir durumdu.
    Oyun içerisinde yol buluyorsun fakat kendi hazırladıkları yolları yapmanızı istiyorlar diğer yolları engellemişler.
    Oyunun mantığı gerçeklik dışında olduğu için oyun sonlarında mantık dışı yapıldığını gösteren bir bulmaca vardı.
    Ve evet bulmacaları hiç sevmem. Bu oyunun bu kadar süre sürmesinin nedeni ortalıkta gideceğimiz yolu aramakla geçiyor. Yani gerçek zaman aksa o anlarda kurtarmamız gereken ölür oyun ise başlamadan biterdi. Lara ne zaman bir yerde kalsa hep zaman akışı duruyor tek akan Lara oluyor. Yani oyunda zaman konusunda rahat olması sanırım kaybolup dursun zamanı uzatmış oluruz düşüncesinden dolayı olduğu için sinirlendiğimi bilmenizi isterim.
    Can yenilemesi veya can bar yok harita yok. Ekranda hiç bir şey yok. Buda neredeyiz ne yapıyorduk soru akla getiriyor oyuna yeniden başlarken.
    Kraliçenin koruyucularının insan olmadıklarını sihirli varlıklar koruduğunu büyü ile yönlendirildiklerini ilk başta düşünmüştüm ve onlara saldırmadan kaçarak kurtulmaya çalışmıştım. Kapı açılmayınca öldürmem gerektiğini anladım ve ateş ettiğimde onların insan olduğunu gördüğümde hayal kırıklığı yaşadım. Çünkü bana korkuyu ölümsüz olduklarını düşündüğüm için vermişti. Korku ile taktik yapıp saldırmak yerine gizli gizli geçmeye çalışmıştım. 
    Lara ve yanındaki arkadaşlarının Bütün işi Lara'dan istemeleri çok sinir bozucu. Erkeklerin sürekli saklanması hiç bir halt yapmaması her seferinde bütün erkeklerin Lara'yı kurtarmak için gereksiz ölmesi uyuz etti. Bir bölümde sırtından balta yiyen arkadaşın mermisi bitiyor. Lara'ya atılan baltayı mermisi bittiği için sırtına gelecek şekilde Lara'nın önüne geçerek baltanın Lara'ya gelmesini engelliyor. Daha önce mermisi bittiği için Lara'ya aaltayı atan adamı durduramadığı için baltayı yedikten sonra çıkarıp diğer elindeki mermi ile dolu silahıyla adamı tarıyor. Daha sonra meftah oluyor. Onu da orada kaybediyoruz. Elinde 2 silah varmış. Ne hikmetse adamı öldürmek yerine balta önüne geçiyor. İlla ölecek, daha sonra gemide oğlan bir alet edevat için kendini öldürüyor. Onu kurtarmak için bulmaca çözdükten sonra ölmesi sinir krizine soktu tabi ki. Hayır 2 Alet için Alex'i kurtarmaya gittik. Bir günde biri gelipte kurtarmaya geldik demedi.  

Oyunda Sevdiğim Yanlar Nelerdi?

    Açıkçası oyanda ateş etme mekaniğini çok sevdim. Ayrıca rakiplerin mermiye verdiği tepkiyi de. Kafadan yedikten sonra ölmeleri ses dair çıkmadan direk gitmeleri özelliklede ok ile bunu yapması muhteşem bir  his yaşatıyor. Sadece bir bos vardı kafasından defalarca br sürü mermi boşaltmama rağmen sırttan vurunca daha seri düşmesi saçma geldi. O da sırttan f ye düşüyor ölürmeyi o şekilde başarıyor.
    Bir çok oyunda yaşadığım sorunu bunda yaşamadım. Bir duvara yaslandığımda iyi bir şekilde kendiliğinden pusuyor ve doğru açıya geçiyor. Bir çok oyun düşmana değil Allah'a bakar pozisyonda alakasız yere geçiyordu. Bunda öyle bir şey pek yaşamadım. 2 3 kere yaşadım oda kontrol sorunlarından dolayı sürekli "shift" kullanmamdan kaynaklıydı.
    Bir çok aksiyon noktası var ve her noktayı geçtiğinde otomatik kayıt alması muhteşem bir şeydi. Çünkü aynı şeyleri tekrar tekrar yapmak çok sıkıcı oluyordu. Bu konuyu en iyi şekilde kayıt atına alan  bir kayıt sistemine sahip olması beni rahatlattı ve sevindirdi. 
    Başı beladan kurtulmayan Lara'nın ne kadar şanslı bir kız olduğunu görmek "gene ölmedi" diyerek komik anlar yaşattı. Zaten ölse yine baştan başlıyor ölmemiş oluyor. 😃

Bana göre türü Nedir?

Macera, Aksiyon, Komedi ve en önemlisi BULMACA oyunu.    

   Not : Açıkçası oyun sonunda parçalanmış okunmuş samuray kılıcı bulduk keskin olduğunu anladığımızda "aha kılıç kullanacağız" sanmış. Hemen silah listesine bakmıştım ve yoktu. O kılıçla son cadı mıdır nedir anlamadığımız ruhu öldürdük. ilginçtir Lara araya girdiğinde cadı ona geçmediğini düşündürttü. Oyun sonunda Lara "Ben eve gitmiyorum." dediğinde. Beni şüpheye soktu. Bunu neden demiş olabilirdi ki!
Ramazan Barut (@RBarut33)

Yorum Gönder

0 Yorumlar