Türkçe Yama ve Hikâye Takibi
Türkçe yama tam anlamıyla oturmamış görünüyor. Bazı yerlerde çeviri eksik, bazı yerlerde ise yarım bırakılmış hissi veriyor. Hikâyeyi çok sıkı takip etmediğim için benim açımdan büyük sorun oluşturmadı ancak hikâyeye önem veren oyuncular için akıcılığı bozabilir.
Grafik Yapısı Beklenen Etkiyi Vermiyor
Oyunun grafik tarzı bende olumlu etki bırakmadı. Gerçekçi görünüm hedeflenmiş ancak bu tercih oyunun doğal görüntüsünü zayıflatmış. Bazı sahnelerde görüntü pixel pixel duruyor ve bozuk hissi veriyor.
Hem oyunun kendi yapısına tam uymuyor hem de oynarken sürekli göze çarpıyor. Bu durum uzun süre oynandığında keyfi azaltıyor.
Karakterler ve Konuşmalar Duygusuz Kalıyor
Karakter konuşmaları oldukça düz ilerliyor. Ses tonu ve konuşma biçimi çoğu zaman duyguyu oyuncuya geçiremiyor.
Bu nedenle önemli sahnelerde bile beklenen etki oluşmuyor. Güçlü bir karakter yapısı kurulmak istenmiş ama aktarım kısmı zayıf kalmış.
Kıyafet Geçişleri Akıcılığı Bozuyor
Ara sahnelerde kıyafetlerin sürekli değişmesi dikkat dağıtıyor. Bir sahneden diğerine geçerken karakterlerin farklı görünmesi devamlılık hissini bozuyor.
Bu küçük gibi görünen detay aslında oyunun akışını etkileyen önemli unsurlardan biri oluyor.
Sniper Sistemi Eksik Hissettiriyor
Oyunda keskin nişancı tüfeği bulunmasına rağmen dürbün işlevi tam kullanılmıyor. Yakınlaştırma sistemi olmadığı için normal nişangâhla ateş ediliyor.
Bu da sniper kullanım hissini ciddi şekilde azaltıyor.
Kayıt Sistemi Gereğinden Fazla Kısıtlı
Oyundan çıkmak istediğinizde kayıt yapabileceğiniz noktalar sınırlı kalıyor. Kayıt alanlarına gitmek zaman alıyor.
Bu nedenle çoğu zaman görev içi otomatik kayda güvenmek gerekiyor.
Teknik Sorunlar ve Buglar
Vito Scaletta ile karşılaşıldıktan sonra ofisteki banyo aynasında yansımanın düzgün çalışmaması dikkat çekiyor.
Aynadaki görüntü sabit resim gibi kaldığı için komik bug görüntüleri oluşuyor 😄
Yapay Zekâ Tepkileri Zayıf
Düşmanlar kendi arkadaşlarının cesedini gördüğünde çoğu zaman tepki vermiyor.
Alarm vermeleri gerekirken normal davranmaya devam ediyorlar. Bu da oyunun gerçeklik hissini düşürüyor.
Araç İçi Saldırı Sistemi Başarılı 🚗
Oyunun sevdiğim taraflarından biri araç saldırı sistemi oldu.
Mafia II içinde eksik kalan bu sistem burada daha kullanışlı yapılmış.
Hedef alınacak noktayı iyi seçmesi özellikle araç takiplerinde büyük avantaj sağlıyor.
Islık Sistemi Var Ama Etkisiz
Düşman çekmek için eklenen ıslık sistemi çoğu zaman beklenen sonucu vermiyor.
Bazı özel anlar dışında etkisiz kalıyor.
Araç Park Detayı Sonradan Kayboluyor
Enzo görevi sonrasında araç otomatik park sistemi kayboluyor.
Başlangıçta görülen ince detaylar ilerleyen bölümlerde azalıyor.
Mafia Teması Yer Yer Dağılıyor
Bir noktadan sonra oyun klasik mafia havasından uzaklaşıyor.
Yer yer çete savaşlarına dönmesi bana Grand Theft Auto: San Andreas hissi verdi.
Bazı görevlerde ise Far Cry benzeri yapı oluşuyor.
Bu oyunlar güzel olsa da mafia beklentisiyle girildiğinde tema kayması hissediliyor.
Polis Sistemi İnandırıcılıktan Uzak
Çeteler saldırırken polislerin onlara karşılık vermemesi dikkat çekiyor.
Polisler çoğu zaman sadece oyuncuya yöneliyor.
Bu da yapay bir denge hissi oluşturuyor.
Ses Ayarlarında Yayıncıları Zorlayan Sorun 🎙️
Müzik seslerinin genel ses ayarına bağlı olması yayın sırasında telifli müzik açılmasına neden olabiliyor.
Yayın yapan biri için bu ciddi sorun oluşturuyor.
Final Beklenen Gibi Bitmiyor
Oyunun sonunda kaç veya savaş seçeneği sunuluyor.
Ben hikâye kısa sürsün diye kaçmayı seçtim fakat oyun doğrudan bitirmek yerine yan görevlere bıraktı.
Bu nedenle ben de "tamamdır, bitti" diyerek kapattım 😁
Genel Değerlendirme
Oyun bazı yönleriyle iyi fikirler sunuyor ancak birçok detay eksik bırakılmış hissi veriyor. Güzel düşünülmüş sistemlerle özensiz kalan alanlar yan yana ilerliyor. Bu yüzden oyun boyunca hem beğendiğim hem de ciddi şekilde eleştirdiğim noktalar oldu.

Bu yorum bölümü yalnızca yukarıdaki konu ile ilgili yorumlara açıktır. Konu dışı, reklam içerikli veya topluluk kurallarını ihlal eden yorumlar kaldırılacaktır.