Kapak Resmi

RBarut33

istatislik

Logo

Çevir

Site içeriklerimi beğeniyorsanız destek vermeyi unutmayın. | Yorum, öneri yaparak ve soru sorarak, daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayarak da destek olabilirsiniz. | Site tasarımımızda hatalar olabilir. Zamanla düzelteceğim. Şuan affola. |

Mersin’de Bisikletliler Neden Trafik Işıklarına Uymamalı?

 Bisiklet sürmek Mersin gibi büyük ve trafik açısından yoğun bir şehirde hiç kolay değil. Özellikle trafik ışıkları konusu, bisikletliler için ciddi bir problem. Sıklıkla karşılaştığım ve gözlemlediğim tehlikeler yüzünden bu konuyu yazmaya karar verdim. Amacım, bisikletlilerin trafikte yaşadığı zorlukları, ışıklara uymanın neden çoğu zaman tehlike yarattığını ve mevcut sistemin neden bize uygun olmadığını anlatmak.

Bu yazıyı, yaşadığım ve gözlemlediğim sorunları bir kenara bırakmak, şikayetlerimi kayda geçirmek ve belki birilerinin bu soruna gerçek bir çözüm bulması için farkındalık yaratmak amacıyla yazıyorum. Yani burada sadece sorunları anlatmakla kalmayıp, bu durumu herkesin bilmesini ve doğru adımlar atılmasını sağlamak istiyorum.

Eğer siz de trafikte bisiklet sürüyorsanız ya da bu konuda fikir sahibi olmak istiyorsanız, bu yazı size yeni bir bakış açısı kazandıracak.


1. Trafik Işıkları Biz Bisikletliler İçin Değil

Mersin’deki trafik ışıkları, ani hız yapabilen motorlu araçlara göre ayarlanmış. Işıklar, araçların hızlı geçişini sağlamak amacıyla ortalama 1 dakika gibi kısa sürelerle yanıyor. Bu süre, bisikletliler için yeterli değil. Sen ışığı gördün, pedala bastın, yavaş yavaş hızlanıyorsun ama daha yolun yarısındayken, seni ezebilecek potansiyeldeki araçlara yeşil ışık yanıyor. Bu durum, ışıklara uymanın bisikletli için ölüm tuzağı olduğunu gösteriyor.


2. Kavşakların Büyüklüğü ve Geçiş Sürelerinin Yetersizliği

Kavşaklar oldukça büyük ve geniş, bisikletli için yolun bir ucundan diğer ucuna geçmek kolay değil. Hatta bazen bisikletli yolun diğer ucunu bile göremiyor. Bu genişlik ve kısa geçiş süreleri birleşince, bisikletli ışıkta ortada kalıyor. Bu da can güvenliği açısından büyük risk oluşturuyor.


3. Bisikletlinin Trafikteki Statüsü: Engelli Aracı Olarak Algılanmalı

Bisikletliler çoğunlukla ne araç ne de yaya olarak görülüyor. Ancak doğru olan, bisikletlerin engelli aracı gibi algılanmasıdır. Bu yüzden bizler yaya kurallarına uymalı ve yaya yollarını kullanmalıyız. Çünkü mevcut trafik sistemi bisikletlileri araç olarak tanımıyor. Bisikletlinin kendisini yaya gibi görmesi ve bu kurallarla hareket etmesi en doğru yaklaşım.


4. Yaz-Kış Işık Beklemek Bisikletliye Zarar Veriyor

Bisikletliler hareket halindeyken ısınmış, vücutları çalışır durumda olur. Ani trafik ışıkları nedeniyle durmak bile vücudu olumsuz etkiler. Yazın, güneşin altında durmak, güneş çarpması riskini artırırken; kışın ise ani duruş, soğuk, yağmur ve rüzgâr etkisiyle vücudu tetikler, sağlığı olumsuz etkiler. Bu yüzden trafik ışıklarında durmak bisikletliye her daim zarar verir.


5. Sonuç: Trafik Işıklarına Körü Körüne Uymamak En Doğru Yol

Mersin’de trafik ışıklarına uymak bisikletliler için ciddi bir ölüm riski oluşturuyor. Bu nedenle, bisikletlilerin engelli aracı gibi görülse de, yaya kurallarına ve yaya yoluna uygun hareket etmesi gerekir. Mevcut koşullarda, bisikletlinin can güvenliğini sağlamak için bu en mantıklı ve doğru yoldur.


Siz Ne Düşünüyorsunuz?

Mersin’de bisiklet sürerken trafik ışıklarının yarattığı zorlukları yaşadınız mı? Sizce bisikletliler trafik ışıklarına uymamalı mı, yoksa başka çözümler mi olmalı? Görüşlerinizi, deneyimlerinizi ve önerilerinizi aşağıdaki yorumlar kısmında paylaşın. Sesimizi duyuralım ve birlikte daha güvenli bir trafik ortamı için adım atalım!

Yorumlarınız bizim için değerli! Fikirlerinizi, sorularınızı ve görüşlerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin. Lütfen yorumunuzun konuyla ilgili olduğundan emin olun ve saygı çerçebesinde kalmaya özen gösterin. Argo, küfür veya topluluk kurallarını ihlal eden yorumlar kaldırılacaktır. Teşekkürler!

0 Yorum

Henüz hiç yorum yok, ilk yorumu sen yapmak ister misin?
Yükleniyor